Fragment

Mistrz Therion
Khabs am Pekht

Synu,

Czyń wedle swej woli będzie całym Prawem.

Skieruj wpierw swoją uwagę na tę planetę, na to jak Eon Horusa manifestuje się tu poprzez wojnę światową. Jest to pierwszy wielki i bezpośredni rezultat Ekwinokcjum Bogów przygotowujący ludzkie serca na przyjęcie Prawa.

Jest to magiczna formuła o kosmicznym zasięgu, którą dokładnie opisano w legendzie o złotym runie.

Jazon, który w tej opowieści reprezentuje Bestię, wyposaża prowadzony przez Mądrość czyli Atenę statek. Wyraża on tym samym swe aspiracje dotyczące Wielkiego Dzieła. Podróżując w towarzystwie innych bohaterów, dopływa do miejsca, w którym znajduje się runo, nie może jednakże nic zrobić do czasu, aż Medea, jego Szkarłatna Kobieta, wręczy mu wywar dla smoka, w którym znajduje się środek nasenny – mak i biały ciemiernik. Wówczas Jazon pokonuje święte byki Ozyrysa, które symbolizują stary Eon i magiczną formułę polegającą na złożeniu ofiary z samego siebie. Jazon zaczyna wtenczas uprawiać ziemię na całym świecie, siejąc nań „okropne zęby nieszczęścia, kadmowe ziarna starej nędzy Teb”. Słowa te odnoszą się do magicznej formuły wypowiedzianej przez Bestię. Formuła ta, choć znana jest i Tobie, nieodpowiednia jest dla profanów, dlatego nie będę wdawał się tu w żadne szczegóły. Ze złożonego ziarna do życia budzą się uzbrojeni mężczyźni, lecz nie atakują Go – „dosięga ich szaleństwo i gwałtowny gniew owłada ich przepełnione pasją serca. Ze związanymi rękoma wpadają na siebie w ciszy i upadają, upadają”. Wtedy to, gdy Smok zapada w sen, możemy cicho przejść obok niego i „rozrywając konary tego czarodziejskiego dębu, pewnie sięgnąć po złote runo”.

Pamiętajmy jednak, aby nie popełnić błędu Jazona i nie prowokować Aresa – wojowniczego Horusa – aby nie doprowadził nas do szaleństwa. Nie! Niechaj doprowadzi nas do chwały Ra-Hoor-Khuita i do Jego idealnego królestwa!

Ty, mój synu, wiesz, że do nas należy ustanowienie tego Dzieła i wykonanie poleceń zawartych w Księdze Prawa: „Pomóż mi, o wojowniczy władco Teb, w mym odsłonięciu przed Dziećmi ludzi!” Twoja wola manifestuje się w świecie materialnym, w sferze Malkut, w taki sam sposób, w jaki się na niej narodziłeś. Musimy działać w sposób bardziej bezpośredni i bardziej praktyczny niż osoba manifestująca się w Niebie Jowisza. Odpowiadamy zatem na Twoją synowską petycję, w której prosisz Nas o dobrą radę, dotyczącą rozszerzenia zwierzchnictwa Prawa Thelemy na całym świecie.

Skup zatem bezpośrednią uwagę na samej Księdze Prawa, gdzie odnajdujemy jedyną zasadę życia i jasne instrukcje co do każdego przypadku, który może się zdarzyć. Jakie zatem księga podaje instrukcje dotyczące uprawy tajemnego ziarna? Zauważ, jaką obdarza nas pewnością: „Zbiorą oni me dzieci w swej owczarni; chwałę gwiazd zaniosą ku sercom ludzi”. Tak się stanie, nie ma co do tego wątpliwości, więc nie wątp, lecz uderzaj z całej siły. Zwróć uwagę na słowa: „Prawo jest dla wszystkich”. Nie wybieraj zatem „odpowiednich osób” zgodnie ze swą świecką mądrością, lecz otwarcie głoś Prawo każdemu człowiekowi. Z Naszych doświadczeń wynika, że najbardziej nieprawdopodobne sposoby osiągały najlepsze wyniki. W rzeczy samej idealna niemal definicja magicznej formuły brzmi: metody działań powinny być zawsze z pozoru nieodpowiednie i irracjonalne. Zauważ, że jesteśmy zmuszeni nauczać: „Musi nauczać, lecz ma prawo ustanawiać surowe próby”. Jak wynika z kontekstu, cytat ten odnosi się do technik nowej magiji: „...mantr i zaklęć; obeah i wangi; dzieła różdżki i dzieła miecza”.

Zwróć uwagę na instrukcje zawarte w CCXX I:41–44, 51, 61, 63 χ.τ.λ., o których wspominamy w Naszym traktacie pt. Prawo Wolności oraz w prywatnych listach do ciebie i innych. Naszym celem jest stworzenie platformy do dyskusji i różnych animozji, co tylko umożliwi głoszenie Prawa i związanych z nim praktyk. Staniesz wówczas na mównicy i przemówisz do ludzi.

 
© Ordo Templi Orientis 2008 - 2017